Eterra strukturerar om sin organisation i Sverige för ett starkare kundfokus

Eterra strukturerar om sin organisation i Sverige för ett starkare kundfokus Eterra Sweden genomför en strukturförändring som innebär en enklare, mer enhetlig organisation. Målet är att bättre kunna stödja sina kunder över hela landet. Eterras organisation samlas nationellt från att tidigare varit regionalt uppdelad. Försäljningen inriktas på strategiska kundsegment. Tjänsteorganisationen renodlas och företagets stödfunktioner minskas. - Förändringen leder till en enhetlig, tydlig och effektiv organisation som är enkel att förstå för både våra kunder och medarbetare. På detta sätt får vi större kraft att satsa på service och drift hos våra kunder, vid sidan av infrastrukturlösningar. Samtidigt får vi en mer kostnadseffektiv organisation med tydliga affärsprocesser. Sammantaget ger det oss konkurrensfördelar på en tuff marknad, säger Johan Rittner, Eterras VD. - Vi samlar vår erfarenhet och kompetens så att alla kunder, oavsett var i landet de befinner sig, fullt ut ska kunna dra nytta av Eterras bredd i tjänsterna. Eterras kunder kommer att mötas av en tydligare organisation, säger Eterras nye försäljningsdirektör, tidigare regionsansvarig, Anders Berghagen. Strukturförändringen är ett led för Eterra Sweden i att förstärka sin position som Nordens ledande bolag när det gäller att designa, bygga och drifthålla innovativa IT-plattformar. Strukturförändringen har påbörjats och kommer att vara fullt införd före utgången av maj. [REMOVED GRAPHICS] För mer information kontakta: Johan Rittner Anders Berghagen VD, Eterra Sweden AB Försäljningsdirektör, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 06 Tfn: 0709-27 30 09, 08-566 230 09 E-post: johan.rittner@eterra.se E-post: anders.berghagen@eterra.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT01000/wkr0002.pdf