Eterra uppgraderar Handelsbankens stamnät

Nytt avtal värt 5 miljoner kronor Eterra uppgraderar Handelsbankens stamnät Eterra och Handelsbanken fortsätter sitt mångåriga samarbete. Nyligen undertecknades ett nytt avtal som innebär att Eterra ska leverera produkter och underhåll till ett värde av ca 5 miljoner kronor över tre år. För Handelsbankens del innebär investerar för framtiden i ett modernt och förbättrat stamnät, router- och serverdistributionsnät. - Vi bygger grunden för en bättre och modernare IT-miljö. Målet är att framtidssäkra Handelsbankens stamnät för att klara dagens och morgondagens krav. Vi har valt Eterra eftersom de har god kännedom om vår IT-miljö och stabil kompetens inom nätverk, säger Lars Wibeck, kommunikationschef Handelsbanken. - Affären med Handelsbanken är en del av ett långt och ömsesidigt utvecklande samarbete där Eterra bidrar med kompetens och det senaste inom nätverksteknologi, säger Johan Rittner, Vd Eterra. Handelsbanken har cirka 9800 anställda och omkring 480 kontor i Sverige. Handelsbankens stamnät, router- och serverdistributionsnät är affärskritiska för bankverksamheten och avgörande för servicen mot bankens kunder. För ytterligare information kontakta: Johan Rittner, Vd Eterra Sweden, Tfn: 0733-67 18 75, 08-566 230 08 E-post: johan.rittner@eterra.se Lars Wibeck, Kommunikationschef, Svenska Handelsbanken AB Tfn: 08-701 29 38, 070-511 29 38 E-post: lawi03@handelsbanken.se Eterra är en ledande integratör som designar, bygger och driftar IT- infrastrukturlösningar för organisationer i Norden. Företaget har ca 2000 medarbetare och verksamhet i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Eterra är ett företag i Merkantildatagruppen och omsatte 5 miljarder norska kronor under 2002. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/26/20030526BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/26/20030526BIT00320/wkr0002.pdf