Hands utlokaliserar sin interna IT-drift till Eterra

Report this content

Hands utlokaliserar sin interna IT-drift till Eterra Hands AB utlokaliserar sin interna IT-drift till Eterra. Uppdraget inleds med att Eterra designar och bygger om den interna IT-miljön som sedan ska drifthållas. Det totala ordervärdet är 13 miljoner över en tre års period. - Genom att utlokalisera vår interna IT-drift till Eterra kan vi bättre fokusera på vår kärnverksamhet. Vi höjer också servicenivån på vårt interna IT-stöd och frigör resurser till kunduppdrag, säger Lars Redin, Vd på Hands AB - Genom att både designa, bygga och drifthålla Hands IT-miljö visar vi att vi är en kvalificerad IT-partner. Uppdraget är strategiskt viktigt för Eterra i vår kontinuerliga utveckling av våra drift och outsorcingtjänster, säger Anders Berghagen, försäljningsdirektör på Eterra. I samband med design- och ombyggnadsfasen kommer bland annat serverkonsolidering att genomföras. Dessutom sker en översyn av backup- lösningen och Citrixmiljön. För mer information kontakta: Johan Rittner Anders Berghagen VD, Eterra Sweden AB Försäljningsdirektör, Eterra Sweden AB Tfn: 0709-27 30 08, 08-566 230 Tfn: 0709-27 30 09, 08-566 230 09 06 E-post: johan.rittner@eterra.se E-post: anders.berghagen@eterra.se Lars Redin VD, Hands AB Tfn: 08-729 65 00, 0705-55 73 94 E-post: lars.redin@hands.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00270/wkr0002.pdf