Ny försäljningschef stärker Eterra i Göteborg

Ny försäljningschef stärker Eterra i Göteborg Bertil Blomsterberg har tillträtt som försäljningschef för Eterra i Göteborg med uppdraget att stärka Eterras position som helhetsleverantör av IT-plattformar på marknaden i Västsverige. Bertil Blomsterberg har verkat många år på ledande befattningar inom Göteborgsregionen, närmast i egen verksamhet och tidigare inom Adcore, Telia och Ericsson. - Detta är ett led i en satsning för att stärka Eterra i Göteborg. På sikt hoppas vi kunna expandera i området, säger Anders Berghagen, Försäljningsdirektör på Eterra. - Eterra har ett starkt erbjudande och är ett av de få företag i västra Sverige som kan tillgodose större kunders behov av en enda leverantör av tjänster och produkter för sin IT-infrastruktur, säger Bertil Blomsterberg. För mer information kontakta: Anders Berghagen Bertil Blomsterberg Försäljningsdirektör, Försäljningschef Göteborg, Eterra Sweden AB Eterra Sweden AB Tfn: 0733-671890, 08-56623009 Tfn: 0733-671925, 031-748 40 00 E-post: anders.berghagen@eterra.se E-post: bertil.blomsterberg@eterra.se Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har 2100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 320 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se En bild av Bertil Blomsterberg finns att ladda ned från: http://www.eterra.se/press/pressbilder.asp ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00490/bild.html Pictures http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00490/wkr0002.pdf