Big data, programmatic och content - ny medialösning från Etraveli och RES

Etraveli Smart Media, som är en del av Nordens ledande online-resebyrå, inleder samarbete med resemagasinet RES.

Big data och programmatic, två stora marknadsföringstrender. Etraveli Smart Media jobbar med båda dagligen, med hjälp av förstahandsdata från Etravelis många sajter, bland annat Flygresor.se, Supersavertravel och Seat24.

En annan stor marknadsföringsfavorit är content marketing, som resemagasinet RES jobbar med. Nu inleder dessa två ett samarbete, vilket resulterar i ett unikt koncept. Helena Sjögren, chef på Etraveli Smart Media, är mycket positiv till samarbetet.

- Vår erfarenhet och kunskap ligger i att hitta och nå rätt målgrupp. Men det räcker inte med att säkerställa att våra kunder når rätt målgrupp, vi måste även säkerställa att kommunikationen skapar interaktion och engagemang. Det är det som RES kommer bidra med, vilket kompletterar vårt erbjudande, säger Helena Sjögren.

RES grundades 1981 och drivs än idag av samma familj. RES-familjen har även branschtidningen Travel News, Sveriges ledande forum för resebranschen, samt fungerar som kommunikationsbyrå för projekt inom resor och livsstil, såsom resebloggtävlingar, events och filmproduktion.

- RES och Etraveli Smart Media blir tillsammans det bästa från två världar: kvalitet i form av Sveriges vassaste skribenter och fotografer samt engagerade läsare och Etraveli Smart Medias massiva räckvidd, säger Nils Norberg, VD på RES.

Etraveli Smart Media når resnärer som har sökt eller bokat resor på någon av Etravelis sajter. De har hjälpt fler än 150 kunder med digitala annonslösningar, ökat sin omsättning med mer än 50% per år och anställt flera nya medarbetare.

- Många av våra kunder har en utmaning i att samordna sitt erbjudande och innehåll. Här kan vi erbjuda effektiv kommunikation som engagerar, genom att jobba med de duktiga och erfarna journalisterna på RES, säger Helena Sjögren.

Helena Sjögren, Chef Etraveli Smart Media
helena.sjogren@etraveli.com
+46 73 907 37 26

Nils Norberg, VD Res Travel Magazine
nils.norberg@res.se

Övrigt

Informationsfilm om Etraveli Smart Media: https://www.youtube.com/watch?v=1kdEnweUY-Y
Hemsida: http://www.etraveli.com/smartmedia/

helena.sjogren@etraveli.com
+46 73 907 37 26

Etraveli Smart Media är en komplett lösning för digital marknadsföring som når merparten av Nordens resenärer. Verksamheten har idag ett flertal större annonskunder som Swedavia, Visit Britain, Visa, SAS och Norwegian. Etraveli Smart Media ingår i Etraveli som är Nordens ledande e-handelsbolag inom resor online. Företaget är verksamt i 40 länder med varumärken som Supersaver/Supersaver travel, Gotogate, Travelstart och Flygresor.se. Läs mer på www.etraveli.com/smartmedia/.

Många av våra kunder har en utmaning i att samordna sitt erbjudande och innehåll. Här kan vi erbjuda effektiv kommunikation som engagerar.
Helena Sjögren