Etraveli lanserar nytt affärsområde och ny annonslösning

Report this content

Etraveli, Nordens ledande online-resebyrå med verksamhet i 40 länder, lanserar i dag nya affärsområdet Smart Media - en komplett marknadsföringslösning som på allvar utmanar traditionell annonsering.

Etraveli hjälper annonsörer att nå nordiska resenärer med sin unika förstahandsdata, ”big data”, från miljontals transaktioner på Etravelis många siter. Där ibland Flygresor.se, Supersavertravel och Seat24.

Etravelis nya marknadsföringslösning, Smart Media, når även långt utanför resesegmentet med hjälp av programmatic och den senaste tekniken inom datadriven annonsering.

– Big data och programmatic har varit en av vårens stora snackisar. Därför känns det extra inspirerande att ligga i framkant inom just dessa områden. Vi kan nu fullt ut nyttja den stora mängd förstahandsdata vi besitter, säger Helena Sjögren, försäljningschef på Etraveli Smart Media

Etraveli Smart Media skiljer sig från traditionell online-annonsering på tre punkter:

• Nyttjar förstahandsdatan från de miljontals transaktioner som sker på Etravelis siter.
  • Når de aktiva i målgruppen (de som söker efter eller bokar resor) i hela det digitala landskapet.
  • Kan med datadriven annonsering styra var och när i reseprocessen annonsören når sin målgrupp.

– Vi ser ett ökat intresse från annonsörer inom bland annat telekom, bank och försäkring. Det kan exempelvis vara biltillverkare som vill kommunicera med kapitalstarka medelklassfamiljer, säger Helena Sjögren.

– Etraveli Smart Medias förstahandsdata i kombination med annonsbörserna skapar en träffsäkerhet i målgruppen som få andra kan erbjuda. Målgruppsprecision blir primärt och miljö blir plötsligt sekundärt, säger Helena Sjögren.

– Många ”surrar” om Big Data, men att faktiskt veta hur man optimerar en annonsörs kampanjresultat genom att sammanföra resenärsinformationen med den allra senaste tekniken, det kräver erfarenhet och analys, säger Helena Sjögren.

Helena Sjögren
Försäljningschef, Etraveli Smart Media
E-post: helena.sjogren@etraveli.com

Etraveli Smart Media är en komplett lösning för digital marknadsföring som når merparten av Nordens resenärer. Verksamheten har idag ett flertal större annonskunder som Swedavia, Visit Britain, Visa, SAS och Norwegian. Etraveli Smart Media ingår i Etraveli som är Nordens ledande e-handelsbolag inom resor online. Företaget är verksamt i 40 länder med varumärken som Supersaver/Supersaver travel, Gotogate, Travelstart och Flygresor.se. Läs mer på www.etraveli.com/smartmedia/