Etteplan ny medlem i SVEAT

- Ingenjörs- och konsultföretaget Etteplan går in som medlemsföretag i SVEAT - Branschorganisationen för Svensk additiv tillverkning

SVEAT grundades 2014 med syfte att sprida information och kunskap om additiv tillverkning och 3D-utskrifter i Sverige. Föreningen bidrar till att utveckla Sveriges engagemang och konkurrenskraft inom området.

- Vi går med som medlem i SVEAT eftersom det är viktigt för oss att ligga i framkant när det gäller teknisk utveckling. Syftet är att utbyta kunskap och erfarenhet om vad som är möjligt inom additiv tillverkning med andra medlemmar och på så sätt accelerera innovationshastigheten för svensk industrin, säger Mikael Vatn, Senior Vice President, Central & Western Europe.

De senaste åren har Etteplan haft stort fokus på 3D Printing/Additiv tillverkning och har genomfört ett flertal avancerade projekt för stora industribolag.

För mer information kontakta:

Mikael Vatn
Senior Vice President, Central and Western Europe, Etteplan.
Tel. 0708-81 48 20

Etteplan erbjuder tekniktjänster, lösningar inom inbyggda system och IoT samt teknisk dokumentation till världens ledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften på våra kunders produkter och tekniska processer genom hela produktlivscykeln. Resultatet av Etteplans innovativa ingenjörskunnande syns i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Etteplan omsatte 215 miljoner (EUR) 2017. Bolaget har över 3000 medarbetare i Sverige, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen, Kina och USA. Etteplans aktie är noterad på Nasdaq Helsinki Oy under tickern ETTE. (www.etteplan.com)

Taggar: