Fortum Hydro och Etteplan fortsätter sitt strategiska partnerskap inom tillgångsinformation

ETTEPLAN OYJ, pressmeddelande, 20 augusti, 2024 kl. 14:00 (EEST)

Fortum Hydro har tagit beslutet att fortsätta sitt strategiska partnerskap med Etteplan för hanteringen av sin tillgångsinformation.

Etteplan och Fortum har haft ett strategiskt partnerskap sedan 2014 då Fortum Hydro outsourcade sin tillgångsinformation till Etteplan. Under våren 2024 valde Fortum att konkurrensutsätta det befintliga avtalet och i maj 2024 meddelade Fortum att Etteplan fortsatt är den leverantör som kan leverera det bästa alternativet som täcker alla Fortums krav för hantering av deras tillgångsinformation. Etteplan och Fortum fortsätter därför med sitt befintliga avtal.

”Jag är glad att vi får fortsätta leverera tjänster inom tillgångsinformation till Fortum, både mot drift- och underhållsverksamheten samt stötta i investeringsprojekten. Vi kommer att ha ett framåtriktat fokus och hjälpa Fortum att inte bara omfamna framtiden utan också forma framtiden inom hantering av tillgångsinformation,” säger Lina Bäckman, Manager, Asset Information Management Solutions på Etteplan.

“Etteplan är en stabil och framtidssäker leverantör med bred kompetens och vi är glada att vi kan fortsätta vårt partnerskap inom hantering av tillgångsinformation. Vi har fullt förtroende att Etteplan kommer att fortsätta leverera högkvalitativa tjänster till oss över åren,” säger Pernilla Spetz, Manager Business Support på Fortum Sverige AB.

Avtalet involverar hantering av Fortums tillgångsinformation genom hela livscykeln. Etteplan kommer säkerställa tillgängligheten av rätt information vid rätt tidpunkt samt öka kvaliteten av befintlig information. Avtalet gäller teknisk, juridisk- och fastighetsinformation.

För mer information:
Lina Bäckman, Manager, Asset Information Management Solutions, Etteplan AB, tel. +46 72 452 05 35
Pernilla Spetz, Manager, Business Support, Fortum Sverige AB, tel. +46 70 6494100

Etteplan i korthet

Etteplan är ett växande teknikserviceföretag med syftet att föra samman människor och teknik för att förändra saker till det bättre. Tillsammans med våra kunder bygger vi en värld där alla system, processer och produkter kan göras smartare, effektivare och mer hållbara. Bland våra kunder finns några av världens främsta företag inom tillverkningsindustrin.

År 2023 hade vi en omsättning på 360 miljoner euro och cirka 4 000 medarbetare i Finland, Sverige, Nederländerna, Tyskland, Polen, Danmark och Kina. Etteplans aktier är listade på Nasdaq Helsinki Ltd under tickern ETTE. www.etteplan.com