Scania utser Etteplan till Preferred supplier

- Etteplan har tecknat ett nytt ramavtal med Scania som leverantör av tjänster inom forskning och utveckling.

Scania CV har gett Etteplan förtroendet att leverera tjänster inom forskning och utveckling för uppdrag inom fordonsutveckling. Samtliga enheter inom Scania-koncernen kan avropa tjänster inom flertalet teknikområden som exempelvis; hård- och mjukvaruutveckling, projektledning, design, batteriteknik samt teknisk dokumentation.

Syftet med ramavtalet är att reglera och underlätta samarbetet mellan parterna samt skall säkerställa tillgången till expertis inom teknikområden som inte täcks av Scanias egen personal.

Ramavtalet träder i kraft 1 januari 2017 och omfattar 2 år med option på förlängning i ytterligare ett år.

- Vi är mycket stolta över att fått Scanias förtroende att hjälpa dem stärka sin konkurrenskraft. Genom avtalet med oss får Scania tillgång till några av Sveriges mest erfarna teknikkonsulter inom Automotive. Avtalet kommer också innebära nyanställningar på Etteplan, främst i Stockholmsområdet och Oskarshamn. Samarbetet med Scania är strategiskt för oss och bekräftar Etteplans position som ett av de ledande teknikkonsultföretagen, säger Mikael Vatn, SVP Central & Western Europe, Etteplan.

För mer information:

Mikael Vatn

Senior Vice President, Central & Western Europe

Etteplan

Outi Torniainen
Senior Vice President, Communications & Marketing

Etteplan i korthet

Etteplan erbjuder ingenjörstjänster, lösningar inom inbyggda system och IoT och teknisk dokumentation till världens ledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften på våra kunders produkter och tekniska processer genom hela produktlivscykeln. Resultatet av Etteplans innovativa ingenjörskunnande syns i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Etteplan omsatte 141,1 miljoner (EUR) 2015. Bolaget har 2 500 medarbetare i Finland, Sverige, Nederländerna, Tyskland, Polen, Kina och Förenta Staterna. Etteplans aktie är noterad på Nasdaq Helsinki Oy under tickern ETT1V. (www.etteplan.com)