Svenskt byggkonsortium sparar tid och pengar genom e-handel

Report this content

Svenskt byggkonsortium sparar tid och pengar genom e-handel. Konsortiet "Campus Värtan" med Byggmästargruppen (BMG), Bravida och Elektrobyrån har utnyttjat eu-supplys e-handelstjänster för att sänka sina inköpskostnader och effektivisera upphandlingsprocessen. BMG, ansvarig för byggupphandlingar inom konsortiet, genomförde nyligen en entreprenadupphandling på eu-supplys marknadsplats. Genom användandet av eu-supply's olika tjänster och inköpsverktyg gjorde BMG besparingar åt konsortiet på närmare 20 procent av upphandlingsvärdet samt processbesparingar mätt i dagar genom den förenklade processen. - Vi uppnådde stora besparingar genom vårt samarbete med eu-supply och jag är övertygad om att e-handel blir en del av allas vardag inom kort. Jag är mycket nöjd med resultatet av vårt initiala samarbetsprojekt och vi kommer att fortsätta vårt samarbete med eu-supply, säger Ove Nilsson, Inköpschef på BMG. - Vi är glada att vi återigen kunnat hjälpa en viktig kund uppnå konkreta besparingar genom att utnyttja e-handel. Vi ser fram emot att jobba vidare med konsortiet "Campus Värtan" och BMG för att skapa besparingar och öka effektiviteten inom inköp, säger Henrik Bennarp, Account Manager på eu-supply. Om BMG BMG är ett modernt byggentreprenadföretag med ett stort teknik- och byggmästarkunnande. Vi arbetar inom den så kallade ROT-sektorn (renovering, om- och tillbyggnad) i hela Storstockholmsområdet. Om eu-supply Eu-supply (www.eu-supply.com) är Europas ledande marknadsplats och leverantör av e-handels tjänster för bygg- och anläggningsbranschen. Eu- supply kombinerar sin unika byggspecifika teknologi platform med bransch kunskap och leverantörs information för att hjälpa bygg- och installationsbolag att snabbt uppnå mätbara besparingar. Eu-supply, som samarbetar med 56 av Europas 200 största byggbolag, blev i februari 2001 vald som en av Europas 10 bästa e-marknadsplatser i en studie gjord av Jupiter MMXI där över 500 e-marknadsplatser analyserades. För ytterligare information, kontakta: Ove Nilsson, Inköpschef, BMG O.nilsson@bmgbygg.se Johan Hirn, Marknadsdirektör, eu-supply.com, tfn 08-566 362 02, 070-684 83 49 johan.hirn@eu-supply.com, www.eu-supply.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00460/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00460/bit0001.pdf