Jules Kappeler ny CEO för Euler Hermes i Norden

Report this content

Schweizaren Jules Kappeler har utsetts till ny nordisk vd för världens största kreditförsäkringsbolag Euler Hermes med verksamhet i över 50 länder. Han efterträder Lars Gustafsson som gick i pension 2012.

Jules Kappeler är 37 år och har en Executive MBA från HWZ i Zürich. Han har varit verksam inom Euler Hermes sedan 1998. Först som KAM, försäljningschef och vice vd och nu senast som vd för Euler Hermes i Schweiz.

- De senaste årens utveckling har ökat efterfrågan på våra produkter, vilket gör att förutsättningarna är goda för Euler Hermes att växa i Norden, anser Jules Kappeler som räknar med att Euler Hermes skall kunna öka sin tillväxttakt avsevärt.

Samtidigt med Kappelers tillträde utses nuvarande svenska landschefen Alexis Spanos till vd för Euler Hermes Sverige filial. Alexis Spanos är 40 år och började på Euler Hermes 1999. Han har varit landschef för den svenska verksamheten sedan 2008.

Euler Hermes sysselsätter 180 personer i Norden och har förutom i Stockholm kontor även i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo. Euler Hermes erbjuder kundkreditförsäkringar, garantier och inkasso.

För mer information kontakta:
Alexis Spanos, tel 08-555 136 12 eller 070-55 136 37
alexis.spanos@ eulerhermes.com.

Om Euler Hermes
Euler Hermes är världsledande inom kreditförsäkring och en av de ledande aktörerna inom garantier och inkasso. Med mer än 6 000 anställda i över 50 länder erbjuder Euler Hermes ett fullständigt utbud av tjänster för kundfordringar inom business to business. Bolaget hade en sammanlagd premieintäkt på 2,27 miljarder euro 2011.
Euler Hermes har utvecklat ett underrättelsesystem för kreditinformation som gör det möjligt att analysera den finansiella stabiliteten hos mer än 40 miljoner företag i världen. Koncernen försäkrade affärstransaktioner med en omsättning på 702 miljarder euro i hela världen 31 december 2011. Euler Hermes är ett dotterbolag till Allianz och noterat på Euronext Paris. Koncernen och dess viktigaste kreditförsäkringsbolag har kreditvärdigheten AA- hos Standard & Poors.
För ytterligare information besök www.eulerhermes.com eller följs oss på Twitter @eulerhermes

Taggar: