EURIS: Flaggningsmeddelande i European Institute of Science AB

PRESSMEDDELANDE

IDEON, Lund: Styrelseledamoten och Vd’n Dario Krizs (med närstående) röstandel i European Institute of Science AB har sjunkit från 21,1% till 19,5%. Röstandelen har såldes passerat flaggningsgränsvärdet 20%. Innehavet uppgår till 1 056 000 aktier av serie A samt 542 438 aktier av serie B.

Förändringen, som orsakat passiv flaggningsskyldighet, har skett i samband med att bolaget efter nyemission har delregistrerat 1 893 542 nya B-aktier hos bolagsverket, varvid det totala antalet aktier i bolaget ökat från 19 330 000 stycken (1 056 000 A-aktier samt 18 274 000 B-aktier) till 21 223 542 stycken (1 056 000 A-aktier samt 20 167 542 B-aktier). Sista dag för handel med bolagets BTA kommer att kommuniceras när emissionen är registrerad i sin helhet.

Dario Kriz/ Vd