EURIS: Positiv evaluering av TurboReader (katt-SAA)

Lund 2019-02-12

IDEON, Lund: European Institute of Science AB har i samarbete med tre svenska djursjukhus jämfört tre patientnära instrument (EURIS TurboReader, Eurolyzer SOLO samt LifeAssays VetReader) på patientprover från katter. De tre instrumentens mätresultat för inflammationsmarkören katt-SAA har evaluerats och jämförts med mätresultat erhållna med referensmetod på ett centrallaboratorium. Enligt evalueringen uppvisade TurboReader bäst korrelation med referensmetoden.

Evalueringen kan laddas hem från www.euris.org.

Vd

Denna information är sådan information som European Institute of Science AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 februari 2019.

Taggar: