EURIS: Utfall nyemission 1.468 MSEK

IDEON, Lund:    European Institute of Science AB (publ) företrädesemission har avslutats. Teckningsgraden i emissionen som ägde rum mellan 2020-04-03 och 2020-04-17 uppgick till 27 procent. De tecknade aktierna tecknades till 88 % med stöd av teckningsrätter. Bolaget tillförs genom nyemissionen 1.468 MSEK före emissionskostnader vilka förväntas uppgå till ca 200 TSEK.

Antalet tecknade aktier i nyemissionen uppgår till 7 338 000 stycken (serie B). Efter emissionen kommer aktiekapitalet att uppgå till 689 160 kr och antalet aktier i European Institute of Science AB att uppgå till 34 458 000 stycken (1 056 000 av serie A samt 33 402 000 av serie B). Avräkningsnotor skickas ut till dem som tecknat utan företräde.

Denna information är sådan information som European Institute of Science AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20:e april 2020.