Anders Denvall ny CFO på Euroflorist Obligation 2.0 AB

Euroflorist har idag utsett Anders Denvall till ny CFO för Eurofloristkoncernen. Anders har mer än 17 års erfarenhet inom ekonomi och affärskontrolling och arbetar sedan 3 år tillbaka som Head of Business Analysis & Business Intelligence på Euroflorist. Anders är 43 år och har en ekonomiutbildnng från Lunds Universitet. Han påbörjar sin anställning som CFO den 1 mars 2024.

”Jag är väldigt glad över att Anders accepterat jobbet som CFO på Euroflorist. Anders känner bolaget väldigt väl, och är en mycket uppskattad medarbetare och ledare. Med Anders som CFO kommer vi kunna fortsätta vår transformation till att bli ett modernt e-handelsbolag med obruten kontinuitet”, säger Magnus Silfverberg, VD Euroflorist.

Nuvarande CFO Pär Christiansen kommer att lämna för ett annat uppdrag utanför Euroflorist. Hans sista anställningsdag blir den 29 februari 2024.

”Jag vill tacka Pär för hans tid på Euroflorist. Han har varit en värdefull nyckelspelare och har bidragit stort till vår transformation. Jag önskar Pär all lycka till i sitt nya uppdrag”, säger Magnus Silfverberg.

Malmö, 17:e Januari 2024

Magnus.Silfverberg@euroflorist.com