Hege 19 år vann 4,5 miljoner kronor

Report this content

Alexander Rybak fick hela Europa att förknippa ordet ”fairytale” med Norge. I veckan skapades en ny norsk saga när 19-årige Hege från Hordaland vann 4,5 miljoner kronor på en skraplott från EuroLotto.com.

Blott 19 år gamla Hege bor fortfarande hos sin bror, något som kommer att förändras tack vare vinsten.

-          Det var chockerande att få telefonsamtalet från Eurolotto när jag förstod att jag hade vunnit. Jag bor hos min bror, men nu tänker jag köpa ett hus. Dessutom en bil och kanske en lastbil till familjeföretaget. Familjen kommer också få en del, avslöjar Hege.

Skraplotten heter Silver Streak och är ett spel där man med en insats på två euro har chansen att vinna premier upp till 500 000 euro. Vinnarlotten var den första av totalt tre toppvinster i den första serien på 10 miljoner lotter – med andra ord finns det fortfarande två lotter med toppvinst som ska gå till lyckliga vinnare innan spelet går över på ny lottserie.

De skattefria miljonerna trillar in på Heges konto inom kort och utbetalas från svenska speljätten Cherryföretagen som äger europeiska EuroLotto.

- Detta är en milstolpe i EuroLottos historia. Efter en dryg månad har vi nu glädjen att kunna utbetala det första miljonbeloppet till en skraplott-vinnare, säger Morten Klein, största aktieägare i Cherryföretagen AB.

För ytterligare information och intervjuförfrågningar var vänlig kontakta:

EuroLotto:
Marius Andersen, +47 93 88 66 22, marius@euroslots.com

Bifogad bild: Hege Tveit Jacobsen har vunnit 500 000 euro på EuroLotto.com. Checken överlämnades av Morten Klein i Bergen den 4:e mars 2011. FOTO: PAUL S. AMUNDSEN.

www.eurolotto.com

Om EuroLotto
EuroLotto är ett europeiskt lottospel med daglig dragning och en garanterad jackpot på 25 miljoner euro, ungefär 220 miljoner kronor. Förutom lottospelet har EuroLotto också skraplotterna Silver Streak och Gold Rush, med toppvinster på 500 000 euro respektive 5 000 000 euro. EuroLotto drivs på europeisk licens från den maltesiska tillsynsmyndigheten LGA (www.lga.org.mt). EuroLotto finns på 22 europeiska språk på www.eurolotto.com. Lotteriet drivs av Otto Ltd. och marknadsförs av Euroslots Ltd. ägt av svenska börsnoterade Cherryföretagen.

Taggar: