Atlet väljer EuroMaint Industry som underhållspartner

EuroMaint Industry får i uppdrag att bygga upp underhållsverksamheten vid materialhanteringsföretaget Atlets fabrik för trucktillverkning i Mölnlycke utanför Göteborg.

Vid fabriken i Mölnlycke tillverkas ca 7500 truckar per år och här arbetar man nu med att effektivisera och utöka produktionen. EuroMaint Industry får i uppdrag att skapa en underhållsplattform som stödjer Atlet i utvecklingen av fabriken.

-       Vårt pågående effektiviseringsarbete innebär förändringar i produktionskoncept, en ökad automationsgrad samt införande av Atlet Operating System – förändringar som ställer helt nya krav på underhållet av vår produktionsutrustning. EuroMaint Industrys breda erfarenheten av att utveckla underhållsplattformar inom tillverkningsindustrin gjorde att vi valde dem som samarbetspartner, säger produktionsdirektör Martin Björkroth.

I EuroMaint Industrys uppdrag att skapa en underhållsplattform ingår hela kedjan från inventering av befintlig produktionsutrustning till utveckling av underhållsplaner och en ny underhållsorganisation.

-          Detta är ett mycket viktigt uppdrag för oss och vi är tacksamma för förtroendet att få hjälpa Atlet utveckla sitt underhåll. EuroMaint Industrys fokus är just att bidra till effektiv och tillförlitlig produktion med hjälp av kundanpassade underhållsplattformar. Vi arbetar just nu på att utvidga våra åtaganden i och omkring Göteborg så även ur den aspekten passar detta uppdrag oss mycket bra, säger Kim Berghäll, affärsenhetschef på EuroMaint Industry.

För mer information, kontakta:
Kim Berghäll, Affärsenhetschef EuroMaint Industry, tel: 0500-917214 e-post: kim.berghall@euromaint.com

EuroMaint Industry stärker sina kunders konkurrenskraft genom tjänster och produkter som ökar tillgängligheten, tillförlitligheten och livslängden för produktionsutrustning. Bolaget förädlar produktionsprocesser, utvecklar och tillverkar kundspecifik produktionsutrustning samt är en komplett leverantör av underhållstjänster och komponentservice.

Huvudkontoret ligger i Skövde, verksamhet bedrivs också i Hallsberg, Huskvarna, Gävle, Göteborg, Söderhamn, Vänersborg och Åmål. Bolaget har 350 medarbetare och omsätter 385 miljoner kronor.

EuroMaint Industry ingår i EuroMaint-koncernen.