Karl Ove Grönqvist ny CFO på underhållsföretaget EuroMaint

Karl Ove Grönqvist har utsetts till ny CFO (Chief Financial Officer) för EuroMaint-koncernen.

Karl Ove Grönqvist kommer närmast från en tjänst som ekonomidirektör för papperskoncernen Rottneros. Han har tidigare haft motsvarande befattning på Frango samt Assi Domän Packaging. Karl Ove Grönqvist är 55 år och har en civilekonomexamen från Uppsala Universitet. - Jag är mycket glad att vi får in Karl Ove Grönqvist och därmed förstärker ledningen för EuroMaint. Vi har under året som gått fokuserat på utveckling och tillväxt inom befintliga verksamhetsområden. Målet är nu fortsatt expansion såväl geografiskt som till nya branscher. Karl Ove Grönqvist kommer att spela en viktig roll i den fortsatta utvecklingen av EuroMaint-koncernen, säger Ole Kjörrefjord, VD och koncernchef för EuroMaint. - EuroMaint är ett spännande företag med högt ställda ambitioner. Jag ser fram emot att bidra i utvecklingen av företaget, säger Karl Ove Grönqvist. Karl Ove Grönqvist tillträder tjänsten som CFO efter sommaren.