EuropeLoan utmanar jättarna med de förmånligaste bolånen

Report this content

EuropeLoan utmanar jättarna med de förmånligaste bolånen EuropeLoan Bank med marknadens lägsta ränta fortsätter att utmana bankerna och de stora bolåneinstituten. Under februari höjer EuropeLoan belåningsgraden till 90 procent på villalån och 80 procent på bostadsrättslån. - Med lägst ränta och lika belåningsgrad som de stora bankerna kommer vi att vara marknadens mest konkurrenskraftiga långivare på bolån, säger Lena Selander VD på EuropeLoan Bank i Sverige. Inom kort kommer EuropeLoan att erbjuda topplån upp till 90 procent av lånebeloppet på villor och upp till 80 procent på bostadsrätter. Dessa belåningsgrader är detsamma som de flesta bolåneinstitut erbjuder sina kunder idag. EuropeLoan Bank har under två års verksamhet lockat många låntagare som har velat sänka sina bolånekostnader. Många av dessa har lämnat den traditionella banken för en enkel, snabb och lättillgänglig omläggning av lån via EuropeLoans hemsida. Kunden får ett preliminärt lånebesked inom 20 sekunder. Europeloans bolåneräntor 2002-02-04, kl 12.00: Tremånaders villaräntan är nere på 4.82 procent. För bostadsrätter innebär det en ränta på 5.17 procent. Tvåårsräntan för villor ligger på 5.62 procent medan den för bostadsräntor är 5.97 procent. För ytterligare information kontakta: Lena Selander, VD EuropeLoan Bank, tel 08 506 69 911, mobil 0708 66 08 43 Se även: www.europeloan.com EuropeLoan Bank är Europas första bank som är uppbyggt specifikt för att erbjuda bolån via Internet. Företaget är det enda svenska låneinstitut med helt automatiserade on-line-tjänster. EuropeLoan Bank erbjuder kunderna marknadens mest konkurrenskraftigt prissatta produkter och räntor. EuropeLoan Bank har kontor i Sverige. Företagets största ägare är ABB Finacial Services, Fredell & Co, GIMV och Bouwfonds. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00590/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00590/bit0001.pdf