Europi Property Group har utsett Ted Wachtmeister till Corporate Finance Director

Report this content

Ted kommer att arbeta på Londonkontoret och ansvara för kapitalanskaffning och affärsutveckling

Innan Europi var Ted Head of Corporate Finance på CEG, en privat fastighetsinvesterare och utvecklare baserad i London som investerar i strategiska markområden, logistik och industri, bostäder och kontor i regionstäder i Storbritannien. Under sina fyra år på CEG var Ted ansvarig för IR, rapportering, kapitalanskaffning, samt affärsutveckling.

Innan CEG arbetade Ted som investerare i London på White Cloud Capital och Outsized Ventures, där han investerade tillväxtkapital i industri-, hälso- och sjukvård-, och konsumentbolag baserade i Europa och Sydostasien.

Ted börjar på Europi vid en särskilt intressant tidpunkt då den nya bostadsstrategin "Hyde Park Properties" precis har lanserats. Strategin är att bygga en portfölj av exklusiva bostäder i centrala London för uthyrning. Londons bostadsmarknad har blivit markant påverkad av höga bolåneräntor, politisk osäkerhet, och utmaningar efter brexit, som i sin tur har skapat en unik möjlighet för förvärv av oersättliga, exklusiva bostäder i centrala London på attraktiva prisnivåer.

Ted Wachtmeister, Corporate Finance Director på Europi Property Group, kommenterar:

"Jag ser riktigt mycket from emot att få arbeta med Jonathan och bli en del av det imponerande teamet på Europi. Vi befinner oss i en otroligt intressant fas i fastighetscykeln, och jag tror att Europis opportunistiska och flexibla investeringsmodell, baserad på fundamentala makrotrender och samarbete med lokala experter, kommer att vara avgörande för att fortsätta uppnå avkastning som överträffar marknaden."

Jonathan Willén, VD på Europi Property Group, kommenterar:

"Vi är väldigt glada att välkomna Ted till Europi, som ansluter till teamet med en gedigen erfarenhet inom kapitalanskaffning och affärsutveckling. Europi och våra investeringsplattformar fortsätter att växa till följd av stark performance och Ted kommer att spela en viktig roll i nästa fas av vår utveckling.”

Introduktion till Europi:

Europi Property Group är ett pan-europeiskt investmentbolag inom fastigheter med kontor i London och Stockholm, som investerar diskretionärt kapital inom alla segment med en flexibel investeringsstrategi. Europi har genomfört publika och privata transaktioner på mer än €500m i fastighetsvärde sedan starten tillsammans med sitt nätverk av lokala partners. Genom att kombinera en entreprenöriell, aktiv ägarstrategi med fokus på social och miljömässig hållbarhet skapar Europi långsiktigt värde och positiv impact för alla intressenter.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonathan Willén, VD, Europi Property Group

info@europi.se