Cute 'n' Clever ett nytt äventyrsspel till mobiltelefonen från Europolitan Vodafone

Report this content

Inte vill man lämna en Goff till sitt öde inte... Cute 'n' Clever - ett nytt äventyrsspel till mobiltelefonen från Europolitan Vodafone. Din förmåga att ibland tänka logiskt och ibland totalt irrationellt genom att låta kreativiteten flöda fritt är de faktorer som avgör om du med mobiltelefonens hjälp kommer att lyckas med ditt uppdrag - att hjälpa små varelser hem genom världsrymden. I det nya mobilspelet "Cute 'n' Clever" iklär du dig rollen som Goff, en liten varelse som har som mål att bygga ett rymdskepp för att kunna ta sig hem genom världsalltet. Du kan som Goff söka efter saker till skeppet, byta saker med andra spelare eller utnyttja det du kommit över till att bygga på ditt skepp. Man kan hitta mängder med olika föremål som i vissa fall går att kombinera för att på så sätt skapa nya, helt unika saker. Kanske är det så att du upptäckt ett helt nytt föremål som du kan använda för att byta till dig just den där delen du behöver för att färdigställa rymdskeppet? För att förhöja spelkänslan ytterligare finns det specialutvecklade funktioner som man bara kan nå via spelets egen hemsida på Internet. Spelet, som man kan hitta på www.hantera.com och www.wannacu.com är levererat av Picofun - ett företag som Europolitan Vodafone sedan tidigare samarbetar med. Samarbetet har resulterat i ett flertal WAP- och SMS-spel för Europolitan Vodafones mobiltelefonkunder. - Hittills har vi mestadels sett ett utbud av mobila spel som bestått av klassiska brädspel, frågesport och actionspel. Sedan en tid tillbaka har vi dock märkt att efterfrågan på strategi- och äventyrsspel bland våra användare har ökat. Därför känns det nu extra kul att kunna erbjuda ett spel som kombinerar det bästa av just dessa genrer, säger Mikael Kluge, ansvarig för affärsområdet Mobilt Internet inom Europolitan Vodafone. Framöver tror jag att vi kommer att få se fler och fler spel som kombinerar mobiltelefonen och internet vad gäller spelupplägg och upplevelse. - Europolitan Vodafone har alltid varit tidigt ute med nya tjänster och ny teknologi så därför är det naturligt att vi lanserar Cute 'n' Clever tillsammans med dem säger Carl-Greger Leijonhufvud, CEO Picofun. Våra spel bygger på att användarna spelar mot varandra - så kallade communityspel - och varje spel byggs också upp med spelarinformation, hjälpfunktioner och topplistor som nås via Internet. www.hantera.com och www.wannacu.com är Europolitan Vodafones webbplatser för mobila tjänster. Där hittar man också mängder av andra tjänster för både nytta och nöje. Exempel är mobil e-post, ringsignaler, informationstjänster, röstportal samt fler mobilspel förstås. För ytterligare information, kontakta Europolitan Vodafone Mikael Kluge, affärsområdesansvarig Mobilt Internet, Tel: 0708-331205, e-post: mikael.kluge@europolitan.se Anders Olsson, applikationstjänster Mobilt Internet, Tel: 0709-614008, e-post: anders.m.olsson@europolitan.se Picofun Fredrik Syren, VP Sales & Marketing Tel: 0708-218003, e-post fredrik.syren@picofun.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Europolitan Vodafones styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1400 personer. Europolitan Vodafones moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 93 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. PICOFUN I rollen som utvecklare, förläggare och distributör är Picofun är en drivande part i den fortsatta utvecklingen av den mobila underhållningsbranschen. Picofun har idag distributionsavtal med majoriteten av Europas ledande mobiloperatörer och portalägare, företagets spel har redan lockat flera miljoner användare runt om i Europa. Med basen i Sverige har Picofun säkrat sin globala närvaro genom ett brett internationellt nätverk av partners. I partnernätverket återfinns ett flertal ledande spelutvecklare, mobiltelefonstillverkare, medieföretag samt mobiloperatörer och portalägare. www.picofun.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00950/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00950/bit0001.pdf