Europolitan Vodafone och Campuz Mobile inleder samarbete

Europolitan Vodafone och Campuz Mobile inleder samarbete Ny mobiloperatör satsar på studenter Europolitan Vodafone och Campuz Mobile AB har ingått avtal om s.k. Service Provision. Avtalet innebär att Campuz Mobile kommer att nyttja Europolitan Vodafones GSM-nät för sina mobila teletjänster till studenter på svenska universitet och högskolor. Campuz Mobile blir därmed Sveriges enda teleoperatör med mobiltelefonabonnemang speciellt anpassade för studenter och kommer tillsammans med Europolitan Vodafone enbart utveckla mobiltjänster anpassade för studentmarknaden. - Campuz Mobile är en ny spännande operatör på mobiltelemarknaden, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef för Europolitan. Campuz Mobiles förankring i företagsgruppen Universum och deras upparbetade kontaktytor mot studenter gör dem till en mycket intressant partner för oss. - I detta skede gäller det att bevisa att vår tjänst verkligen fungerar och vi är mycket nöjda med att inleda vår satsning i Sverige med Europolitan Vodafone som samarbetspartner. På sikt skall vårt koncept bli föremål för en Europalansering, säger Lars-Henrik Friis Molin, VD för Campuz Mobile. För mer information kontakta: Anders Sjöholm, ansvarig affärsområdet Service Provision, Europolitan Vodafone tel 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@europolitan.se Lars-Henrik Friis Molin, CEO, Campuz Mobile Tel 0705-95 20 94, e-post: lars-henrik@campuzmobile.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Europolitan Vodafones styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1500 personer. Europolitan Vodafones moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 95 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. Campuz Mobile är en så kallad virtuell mobiloperatör, som använder kapacitet i andra operatörers nät för att kunna erbjuda mobila tjänster och mobiltelefoni. Campuz Mobile ingår i Universumgruppen som med bl.a. Företagsbarometern är världsledande inom området attitydundersökningar av studenter och unga yrkesverksamma akademiker. Vidare publicerar gruppen Sveriges ledande studenttidningar Campus Teknik och Campus Ekonomi samt tidningen Shortcut riktad mot unga yrkesverksamma akademiker. Andra företag med ursprung i Universumgruppen är Jobline, Alumni Rekrytering och Projektor. Universum grundades 1988 i Stockholm av Lars-Henrik Friis Molin och har idag 94 anställda fördelade på kontor i Stockholm, London och New York. www.universum.se och www.campuzmobile.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00640/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00640/bit0001.pdf