Europolitan Vodafone och Wise i avtal

Europolitan Vodafone och Wise i avtal Ny mobiloperatör satsar på idrottsföreningar Europolitan Vodafone och Wise har ingått avtal om s k Service Provisioning. Avtalet innebär att Wise kommer att köpa kapacitet i Europolitan Vodafones GSM-nät för att marknadsföra mobila teletjänster under eget varumärke. - Wise är en ny spännande operatör på mobiltelemarknaden, säger Jon Risfelt, VD och koncernchef för Europolitan. Wise förankring i idrottsrörelsen och en väl fungerande distribution gör dem till en mycket intressant partner för oss. Wise är en så kallad virtuell mobiloperatör som i stället för ett eget GSM-nät köper kapacitet i andra operatörers nät för sin mobiltelefonitrafik. Wise riktar sig till svenska idrottsföreningar och hjälporganisationer och erbjuder dem att sälja telefonabonnemang, mot en provision på abonnenternas samtalskostnad. - Vi är mycket nöjda med avtalet. Att vi har valt Europolitan Vodafone som samarbetspartner på mobilsidan beror på att de har visat stor samarbetsvilja och en tro på vårt koncept säger Björn Wiklund, VD på Wise Connections. För mer information kontakta: Anders Sjöholm, ansvarig affärsområdet Service Provision, Europolitan Vodafone telefon 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@europolitan.se Björn Wiklund, VD, Wise Connections, telefon 08-463 03 10 eller 070-4802666, e-post: bjorn.wiklund@wise.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Europolitan Vodafones styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1400 personer. Europolitan Vodafones moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 93 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se/ och www.vodafone.com/. Wise Connections är en svensk teleoperatör som startade sin verksamhet 2000. Bolaget erbjuder svenska idrottsföreningar och hjälporganisationer att sälja telefonabonnemang, mot en provision av fem procent på den samtalskostnad som abonnenterna ringer för. Huvudägare är Target Investment, Uptown Invest och Texcel International. Läs mer på www.wise.se/ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00150/bit0001.pdf