Felaktiga uppgifter i pressmeddelande från PTS

Felaktiga uppgifter i pressmeddelande från PTS PTS har i pressmeddelande den 30 januari 2002 redogjort för sitt beslut att ålägga Telia sänkta samtrafikavgifter från den 1 mars 2002. I detta meddelande lämnar PTS klart vilseledande uppgifter vad gäller Europolitan Vodafone, som uppges inte ha sänkt sina samtrafikavgifter sedan 1999. I verkligheten har Europolitan Vodafone sänkt samtrafikavgifterna väsentligt och mer än 20% sedan 1999. Trots att PTS haft tillgång till dessa uppgifter har PTS lämnat felaktig information i pressmeddelandet, vilket är anmärkningsvärt och till skada för hela mobilbranschen. Så sent som den 18 januari 2002 lämnade PTS ofullständiga uppgifter i ett annat pressmeddelande angående sina allmänna råd om betydande inflytande på den svenska telemarknaden. Detta orsakade stor osäkerhet på marknaden. För mer information kontakta: Johan Holmgren, informationsansvarig, telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@europolitan.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Europolitan Vodafones styrka är fokuseringen på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1500 personer. Europolitan Vodafons moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på OM- börsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone finns representerad på fem kontinenter och har mer än 200 miljoner mobilteleanvändare. www.europolitan.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT01070/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT01070/bit0002.pdf