Jobba effektivare med InfoManager från Europolitan Vodafone

Report this content

Jobba effektivare med InfoManager från Europolitan Vodafone Europolitan Vodafone lanserar nu InfoManager - en genomgripande förändring för företag som vill göra information tillgänglig för mobila kunder eller medarbetare. - InfoManager kommer att totalt förändra våra kundföretags affärer. Med InfoManager kan affärskritisk information nås direkt från mobiltelefonen och därmed bidra till att höja våra kunders effektivitet, säger Jon Risfelt, vd och koncernchef för Europolitan Vodafone. Det finns många situationer då mobiltelefonen på ett omedelbart sätt kan effektivisera ett företags affärer. Med Europolitan Vodafones InfoManager kan en säljare med mobiltelefon kontrollera lagerstatus för sin produkt och omgående, i en förhandlingssituation med en affärspartner, lägga en order. Andra exempel kan vara ett företag som erbjuder sina kunder tjänster direkt via mobilen. - InfoManager innebär en genomgripande förändring av företagens möjligheter att göra affärskritisk information tillgänglig för mobila användare, säger Jon Risfelt, vd och koncernchef för Europolitan Vodafone. Vi har under hösten lanserat flera tjänster för företagsmarknaden som visar att vi på allvar är på väg mot det mobila affärslivet, och fler är på gång. InfoManager är en del av Europolitan Vodafones koncept för företag - Det Trådlösa Kontoret. InfoManager vänder sig främst till företag med rörliga medarbetare, som snabbt behöver få tag i viktig intern information då de arbetar ute på fältet. InfoManager kan också användas av företag som vill förbättra relationerna med sina kunder, till exempel med tjänster som bokning, saldo eller produkterbjudanden. Informationen nås via textmeddelande eller WAP, direkt från mobiltelefonen. InfoManager är lätt att installera och företaget kan själv forma vilken information som ska vara tillgänglig och hur den ska nås. Inga förändringar av kundföretagets egna informationssystem behöver göras. För användaren är tjänsten enkel och säker att använda. - Vi förenklar kundens vardag eftersom hon snabbt och smidigt kan utföra sina arbetsuppgifter på fältet och inte behöver ta sig hem till kontoret, säger Jon Risfelt, vd och koncernchef för Europolitan Vodafone. InfoManager är ett stort steg på vägen mot att erbjuda mobila tjänster som är lätta för företagen att installera och enkla för kunden att använda. Första kund hos Europolitan att använda den nya tjänsten är Bilia, Sveriges största återförsäljarkedja av Volvo och Renault. - Vi ser stora möjligheter att med InfoManager ytterligare förstärka vår relation med Bilias kunder, säger Pär Erlandsson, e-handelsutvecklare på Bilia. Vi planerar också att skapa tjänster som gör att kunden får det enklare och bekvämare hos oss. För mer information kontakta: Magnus Petersson, produktansvarig, Europolitan Vodafone Telefon: 0708-331 196, e-post: magnus.petersson@europolitan.se Johan Holmgren, informationsansvarig, Europolitan Vodafone Telefon: 0708-331 400, e-post: johan.holmgren@europolitan.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Vår styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1500 personer. Europolitan Vodafone moderbolag Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings AB och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 95 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00340/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00340/bit0001.pdf