Euroseek Access och SVEBO tecknar kontrakt om bredband till Avesta

Euroseek Access och SVEBO tecknar kontrakt om bredband till Avesta Internet-tjänsten Euroseek har tecknat ett kontrakt med SVEBO som ger 728 lägenheter inom Övre Dalälvens Fastighets AB i Avesta tillgång till höghastighets-Internet. Euroseek Acces ska använda en kombination av fiber, koppartråd, XDSL- teknik samt slutligen det interna kabel-TV nätet för att nå ut i lägenheterna. - Vårt koncept är att använda den teknik som passar bäst utifrån kundens förutsättningar, geografiska placering och önskemål, säger Catherine Sahlgren, vd på Euroseek. Euroseek Access har ett samarbete med Ericsson Multilet som möjliggör för användarna att få Internetanslutning via deras kabel-TV uttag. - Multilet etableras som en standard för bredbandsinstallationer runt om i landet, säger Mikael Berglund, marknadschef på Ericsson Multilet. - Med Multilet från Ericsson innebär det att vi kan genomföra en snabb installation utan några nya nätdragningar, säger Catherine Sahlgren, vd på Euroseek. - För oss som bostadsbolag innebär bredbandstekniken att människors beroende av det "externa" kontoret minskar, och att vi ser helt nya kundgrupper i våra bostäder, säger Lars Lindén, fastighetschef på SVEBO. Varje användare får upp till 512 kbit per sekund i fast Internet- anslutning. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd på Euroseek, på telefon 070-567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Mikael Berglund, marknadschef på Ericsson Multilet, på telefon 070-660 31 78, eller mikael.m.berglund@era.ericsson.se Lars Lindén, fastighetschef på SVEBO, på telefon 070-752 34 00 eller lars.linden@telia.com För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 65 anställda och en portaltrafik på drygt 34 miljoner besök. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00630/bit0002.pdf