Euroseek erbjuder komplett e-handelsplattform

Euroseek erbjuder komplett e-handelsplattform Internettjänsten Euroseek inleder ett samarbete med Cart Provider Group om e-handelsplattform för företag. Euroseek erbjuder inte bara Internetaccess, sök- och portaltjänster, utan även e-handel för både konsumenter och företag. Genom samarbetet med Cart Provider Group kan besökarna på Euroseek.com erbjudas bättre service när de handlar, medan företagen erbjuds en färdig helhetslösning för e-handel och en butiksplats på portalen. - Genom samarbetet med Cart Provider Group kan vi erbjuda företag ett komplett koncept med Internetbutik, betalning, drift och marknadsföring med hjälp av så kallade affiliate-program, säger Catherine Sahlgren, vd för Euroseek. Denna lösning blir både kostnadseffektiv och enkel för företagen. - Våra tjänster kommer att ge Euroseeks kunder standardiserade lösningar till marknadens bästa priser. Samtidigt kan våra kunder få exponering på Euroseeks välbesökta portal, säger Thomas Idermark, vd för Cart Provider Group. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd för Euroseek, på telefon 070-567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Thomas Idermark, vd för Cart Provider Group AB, på telefon 070-533 74 30, eller thomas.idermark@cartprovider.com För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 65 anställda och en portaltrafik på drygt 43 miljoner besök per månad. Cart Provider Group (www.cartprovider.com), CPG, är en e-handelskoncern som ägs av New Media Spark Ltd. och Googol Group AB. Gruppen är en ASP där kunderna efter behov kan få hjälp med olika lösningar för sin närvaro på nätet. I gruppen ingår företagen goCart AB, ePay AB, affili8 AB och eSource Management AB. goCart utvecklar och driver internetbutiker, ePay tillhandahåller olika betalningslösningar och andra tilläggstjänster, affili8 erbjuder samarbets-program och eSource står för drift och support. CPG är i stark tillväxt och kunderna uppgår idag till närmare ett 30-tal, exempelvis AdLibris, Hogia, BlueMarx, Handelskompaniet Factory Outlet och Teknikmagasinet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/28/20001128BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/28/20001128BIT00450/bit0002.pdf