Euroseek och Easytrade.net samarbetar om e-handel

Euroseek och Easytrade.net samarbetar om e-handel Internet-tjänsten Euroseek har idag tecknat ett samarbetsavtal med Easytrade.net avseende e-handelslösningar för små och medelstora företag. Euroseek-portalen kommer att erbjuda Easytrades e-handelskunder exponeringsmöjlighet. Samtidigt erbjuder Easytrade sin e-handelsplattform till Euroseeks kunder. - Euroseeks omfattande portaltrafik utgör en bra plattform för den växande e- handeln. Samarbetet med Easytrade.net kommer att generera både ökad trafik och ökade intäkter, säger Catherine Sahlgren, vd på Euroseek. - Effektiv marknadsföring är A och O för den som bedriver affärsverksamhet på Internet. Tillsammans med Euroseek kan vi erbjuda våra kunder nya exponeringsmöjligheter samtidigt som vi når nya kunder genom ytterligare en kanal, säger Anna-Lena Falk, vd på Easytrade.net. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, vd på Euroseek, på telefon 070 - 567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net Anna-Lena Falk, vd på Easytrade.net, på telefon 070 - 678 66 26, eller afalk@easytrade.net För mer information om Euroseek och dess aktiehandel, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av Europas ledande Internettjänster. Euroseek erbjuder Internetaccess med trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm. Gruppen har 100 anställda och en portaltrafik på drygt 34 miljoner besök. Easytrade.net (www.easytrade.net) är ett företag som utvecklar och säljer helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget är även etablerat i Örebro och Göteborg. Easytrade.net AB har idag drygt 30 anställda och räknar med att under den närmaste tiden expandera verksamheten med etablering på ett antal strategiska ställen i Skandinavien och Europa. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/25/20000925BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/25/20000925BIT00560/bit0002.pdf