Euroseeks besökarantal ökade med 29 procent under sommaren

Euroseeks besökarantal ökade med 29 procent under sommaren Antalet unika besökare till Internetoperatören Euroseeks portaler ökade med 29 procent mellan maj och juli. Det totala surfandet minskar normalt under juli. Men Euroseek noterade en kraftig ökning och registrerade denna månad drygt 2,6 miljoner unika besökare. Euroseek har under våren utvecklats, från att vara en traditionell sökmotor till att erbjuda ett brett utbud av information och Internettjänster. Det kan nu avläsas i antalet besökare. - Den kraftiga ökningen beror främst på att vi breddat innehållet i Euroseeks portaler, säger Catherine Sahlgren, VD på Euroseek. Räknat under de senaste tre månaderna, från april till juli, har därmed antalet unika besökare ökat med hela 43 procent. Euroseek-portalerna omfattar all-europeiska Euroseek, svenska Tjohoo, vädertjänsten HALO och det publika informationsregistret Eurolocal. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, VD, på telefon 070 - 567 25 50, eller catherine.sahlgren@euroseek.net För mer information om bolaget och handeln med Euroseek-aktien, se http://about.euroseek.com. Euroseek (www.euroseek.com) är en av de ledande europeiska Internettjänsterna. Euroseek erbjuder prisvärd Internetaccess baserad på trådlös/fast bredbandsuppkoppling, portaler med egen sökmotor, information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00960/bit0002.pdf