Eurovip Group AB (publ) lanserar nytt affärskoncept

Report this content

I ett unikt samarbete med en marknadsledande aktör har Eurovip Group utvecklat marknadens främsta ”multiterminal” – en fristående terminal som hanterar såväl betaltransaktioner och lojalitetstransaktioner som försäljning av mervärdestjänster. Terminalen, som levereras tillsammans med Eurovip Groups reklamverktyg Daylight, innebär en revolutionerande förändring i butikernas sätt att bedriva försäljning och öka sitt ekonomiska utfall.

Den svenska marknaden för betalterminaler uppskattas till ca. 130.000 butiker, serviceinrättningar och restauranger som står inför en uppgradering till den så kallade EMV-standarden. För Eurovip Group innebär detta marknadsfönster en enorm potential att vinna betydande marknadsandelar på en traditionell marknad där betalterminalen hittills endast inneburit kostnader för butikerna. Med lanseringen av multiterminalen vänder Eurovip Group på begreppen genom att komplettera terminalen med en rad funktioner och mervärdestjänster som är direkt inkomstbringande för butiken. Genom att multiterminalen levereras tillsammans med reklamverktyget Daylight, får små och medelstora butiker samma möjligheter som de multinationella kedjorna att bedriva kundlojalitetsprogram och exakt reklam.

– Vi har genomdrivit ett omfattande strategiarbete där vi konsoliderat kompetensen i våra affärsområden till ett banbrytande marknadserbjudande. Resultatet är att vi nu lanserar en paketlösning som butiken abonnerar på. Till en kostnad om 499 SEK per månad får våra kunder tillgång till marknadens snabbaste och mest kraftfulla terminal som inte bara sänker trafikavgifterna, utan även hanterar elektroniska presentkort med automatisk clearing, mobila kuponger, bonusprogram och laddning av kontantkort (PPC), säger Jan Sjödin, VD Eurovip Group AB.

– Dessutom kommer Föreningskortets expansion att säkerställas. Multiterminalen har inbyggt stöd för ”charitykort” vilket innebär att vi parallellt med leveranserna av multiterminalen bygger ut infrastrukturen för Föreningskortet, säger Stelios Zikontalas, vVD Eurovip Group AB.

Multiterminalens koppling till det kraftfulla reklam- och kundvårdssystemet Daylight innebär att butikerna själva kan genomföra webbaserade marknadsundersökningar, ge sina kunder bonus, mäta köpbeteenden och genomföra reklamkampanjer via postal direktreklam, E-post, SMS, ljudfiler till telefon med mera. Erbjudandet har formats som ett resultat av djupodlade marknadsundersökningar och ett nära samarbete med branschorganisationer inom handel och restaurang. För den kommande marknadsbearbetningen har Eurovip Group utarbetat en slagkraftig kampanjplan och rekryterar en nationell försäljningsorganisation om 40 personer.