Eurovip Groups dotterbolag Splashi slår världsrekord i mobil marknadsföring med 250.000 mobila presentkort

Report this content

Idag genomförde operatören 3 den största mobila marknadsföringskampanjen någonsin. Totalt en kvarts miljon mobila presentkort distribuerades och för att genomföra kampanjen användes svensk teknik från Splashi Nordic, helägt dotterbolag till Eurovip Group AB (publ).

Kampanjen är ett samarbete mellan operatören 3, mobila marknadsföringsbyrån Splashi, 7-Eleven och Kuponginlösen. En kvarts miljon mobila presentkort distribueras till operatören 3:s alla kunder i Stockholmsregionen. Det mobila presentkortet berättigar användarna till en gratis lussebulle i 7-Elevens samtliga butiker i Stockholm.

– Det här är den största mobila marknadskampanjen i världen hittills. Aldrig förr har någon distribuerat en kvarts miljon mobila presentkort förut, säger Joachim Alvarez, entreprenören bakom Splashi Nordic.

Varje mobilt presentkort är unikt och går bara att använda en gång och detta gör att kampanjen kan övervakas i realtid.

– Alla är överens om mobiltelefonens potential som bärare av marknadsföring och vi tror att detta kommer att bli startskottet för något riktigt stort, avslutar Joachim Alvarez