Stororder till Eurovip Group AB (publ) när Sveriges största turistkort väljer kundvårdssystem

Report this content

Efter en omfattande upphandlingsprocess har Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation (SCR) valt att teckna avtal med Eurovip AB om att köpa kundlojalitets-systemet Daylight 3.0.

Leveransen omfattar licens för Daylight 3.0 samt möjlighet för de cirka 600 campingplatser som ingår i SCR att komplettera med Eurovips nya multiterminal. Leveransstart är planerad till mitten av maj. Om samtliga SCR-campingplatser väljer att hyra Eurovips multiterminal är affären värd
ca 15 miljoner SEK under avtalsperioden. I beräkningen har hänsyn ej tagits till löpande intäkter i form av kommunikationstjänster och tilläggsbeställningar.

För SCR syftar denna strategiska investering till att eliminera den manuella hanteringen i inchecknings-processen på campingplatser. Inköpet av Daylight innebär också att SCR kommer att utveckla sitt kundvårdsprogram och bedriva strategisk kommunikation mot sina gäster. De SCR-campingplatser som också väljer att hyra multiterminalen kan sänka sina kostnader för kortbetalningar samt öka sina intäkter genom bland annat försäljning av PPC (laddning av telefonkort).

För Eurovip innebär uppdraget att man i sina system kommer att hantera samtliga kortinnehavare som idag uppgår till ca. 1,8 miljoner medlemmar.

– Denna prestigefyllda order är en viktig bekräftelse på att allt arbete som lagts på produktutveckling och konsolidering av våra verksamhetsområden visat sig vara strategiskt korrekt. Med detta kvitto i ryggen kommer vi att kunna teckna många liknande avtal framöver, säger Jan Sjödin, VD/koncernchef Eurovip Group AB.

– Ordern innebär att våra produkter radikalt kommer att rationalisera många av SCRs manuella
processer. Samtidigt kommer alla mervärdestjänster innebära att SCR kommer att kunna ge sina gäster utökad service och camplingplatserna kan öka sina intäkter genom bl.a. PPC, säger Rachid Lahyani, VD Eurovip AB.