Mobile Loyalty har lanserat ADONauction med de två första mediahusen i Finland och Sverige

Report this content

Malmö, 18 maj 2015 - Mobile Loyalty, som utvecklar och säljer online och mobila annonslösningar, (AktieTorget "MOBI") ("Bolaget") meddelar idag att man lanserat den nya versionen av ADONauction med bjud.fi i samarbete med HSS Media i Finland och ettbrabud.se tillsammans med Skånemedia i Sverige.

Under våren har en helt ny plattform för annonsauktioner utvecklats. ADONauction är nu fullt integrerad med ADONnews vilket främst innebär att alla våra mediakunder som idag kör ADONnews också har tillgång till ADOnauction och tvärt om. Alla annonsörer som idag annonserar med ADONnews har framöver också möjlighet att delta i auktionerna från sitt nuvarande konto. HSS media var först ut med lanseringen av bjud.fi. den 12 maj och Skånemedias ettbrabud.se startade den 17 maj.

”Att vi nu lägger samman dessa två tjänster skapar helt nya möjligheter för annonsörerna att driva kampanjer och skapa försäljning på sina produkter och erbjudanden. Samtidigt kan annonsörer i auktionerna direkt fortsätta sin löpande annonsering i ADONnews. Responsen från våra mediakunder har varit mycket positiv och detta öppnar upp för helt nya möjligheter för nya annonspaket och tema konfigurationer. ”säger Christer Enqvist CEO Mobile Loyalty

Bjud.fi lanseras samtidigt i tidningarna Vasabladet och Österbottens Tidning, ettbrabud.se körs i tidningarna, Kristianstadsbladet, Trelleborgs Allehanda och Ystad Allehanda.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Ericsson

Coo Mobile Loyalty
andreas.ericsson@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmenten inom marknadsföring – online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet i teknik och konsumentbeteende.

Mobile Loyalty handlas på AktieTorget, Stockholm (ticker: MOBI).

www.mobileloyalty.com

facebook.com/mobileloyalty