Mobile Loyalty utökar samarbetet med AB Kvällstidningen Expressen och skriver avtal med GT

Report this content

Malmö, 10 juni 2015 - Mobile Loyalty, som utvecklar och säljer online och mobila annonslösningar, (AktieTorget "MOBI") ("Bolaget") meddelar idag att man utökar samarbetet med AB Kvällstidningen Expressen och integrerar GT.se i annonsnätverket.

Kvällsposten var först ut med ADONnews inom Bonniergruppen och det nya avtalet innebär att Mobile Loyalty nu även tar hand om säljuppdraget för Göteborgs Tidningens utrymme avsatt för lokala och regionala annonser i GT.se.

”GT.se ökar antalet läsare och sidvisningar och har en stark ställning i hela Västra Götaland och Göteborgsregionen, som har ca 2 miljoner invånare. Lokala och regionala näringsidkare får nu en bra möjlighet att via GT.se nå viktiga kunder i närområdet säger Jörgen Ellgren, försäljningschef på GT.se.

”Mobile Loyalty ökar nu den egna säljkåren och levererar en effektiv resurs på den lokala och regionala marknaden. Med egen säljkår har vi nu kontroll på hela värdekedjan från försäljning, teknik till leverans av en komplett service till våra mediapartners, där vi gemensamt delar intäkterna från annonsförsäljningen. Vi är mycket glada över att vi nu kan utöka samarbetet till att omfatta både Kvp.se och GT.se inom Expressenkoncernen” säger VD Christer Enqvist.

AB Kvällstidningen Expressen ingår i Bonnier Media Group.

För ytterligare information kontakta:

Christer Enqvist

CEO Mobile Loyalty

christer.enqvist@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmenten inom marknadsföring – online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet i teknik och konsumentbeteende.

Mobile Loyalty handlas på AktieTorget, Stockholm (ticker: MOBI).

www.mobileloyalty.com

facebook/mobileloyalty