Eventum och Edge Design & Technology får uppdraget att producera NextM 2024 – Nordens största marketing- och techevent

Den 24-25 april anordnas Nordens största marketing- och techevent som väntas locka drygt 1600 deltagare till Annexet i Stockholm. GroupM väljer kommunikations- och eventbyrån Eventum tillsammans med Edge Design & Technology som producenter för årets NextM.

Det är åttonde gången vi arrangerar NextM och även om GroupM står för tema och majoriteten av scenprogrammet behöver vi proffs för att lyfta eventets samtliga delar. Teamet på Eventum har både den förståelse för vår bransch och leveranssäkerheten som vi letar efter i en partner, säger Sara Nordström, NextM Director på GroupM.

Det är ett riktigt spännande uppdrag för oss och vi ser fram emot att ta ett så framgångsrikt event som NextM till ytterligare en ny nivå. Det är en ära att få göra det tillsammans med både GroupM och teamet på Edge som är unika i sin klass när det gäller eventdesign och kreativa techlösningar, säger Cornelia Cabau, Creative Lead på Eventum.

Se hela programmet för NextM och köp dina biljetter här

Fr.v: Mathilda Andersson, Ebba Risbecker, Filip Ahldén, Julia Danneman, Sara Nordström och Cornelia Cabau. Foto: Julia Viklund.

Om NextM
NextM är Nordens främsta marknadsförings- och teknikevent och erbjuder en plattform för nytänkande och innovation inom branschen. Med 1600+ deltagare, talare och partners är NextM en viktig mötesplats för alla som är intresserade av att vara i framkant inom marknadsföring och teknik. I år är temat Exponentially Yours och det är Deep Studio som skapar grafiken till eventet.

GroupM är WPP:s medieinvesteringsgrupp med uppdraget att forma nästa medieera, där reklamen fungerar bättre för människor. Företaget har 1200 anställda i Norden ansvarar för mer än 60 miljarder dollar i årliga medieinvesteringar globalt (enligt det oberoende undersökningsföretaget Comvergence). Genom de globala byråerna  Wavemaker, EssenceMediacom, Mindshare, Acceleration och T&Pm, samt med kompetens inom medieaktivering (GroupM Nexus), data (Choreograph), underhållning (GroupM Motion Entertainment) och Investment solutions, utgör GroupM en unik kombination av global storlek, expertis och innovationskraft för att skapa hållbart värde för sina kunder – oavsett var de gör affärer. Läs mer på www.groupm.se och www.groupm.com.

Eventum är en kommunikations- och eventbyrå som med lång erfarenhet, hög kreativitet och smidighet producerar stora och små, publika och interna, fysiska och digitala event. Med samlad erfarenhet från event, TV, konserter, sport och strategisk marknadskommunikation har vi stenkoll på hur man verkligen berör människor.