Eventum producerar VIND 2024 – Nordens största vindenergikonferens

För tredje året i rad har Eventum fått uppdraget att producera eventet VIND 2024.

VIND 2024 produceras på uppdrag av Svensk Vindenergi och är den största årliga mötesplatsen för aktörer på den nordiska vindkraftsmarknaden. Med över 50 utställare, 1000 gäster och en lång lista med högaktuella talare kommer årets event att bli en unik plattform för samarbete, innovation och diskussion.

Eventum ansvarar för helhetsproduktionen av eventet, som omfattar skapandet av utställningsytor för 50 utställare och organiseringen av två scener med över 50 olika talare. Under konferensen kommer det att finnas 15 timmar scenprogram, där ledande politiker och framstående företag diskuterar vindkraftens framtid och dess roll i att driva hållbar utveckling. Tvådagarseventet lockar över 1 000 deltagare.

- Vi ser fram emot att återigen skapa en arena där energiomställningen kan ta plats genom inspiration och möjligheter för nätverkande. Efter två framgångsrika event tillsammans var det ett enkelt val att fortsätta vårt samarbete med Eventum för årets produktion. Tillsammans tar vi eventet till nya höjder för varje år och VIND 2024 kommer att bli ytterligare en nivå, säger Daniel Badman, vd, Svensk Vindenergi.

- Årets konferens blir en av de mest spännande och betydelsefulla hittills, med ett imponerande talar- och utställarprogram, dynamiska presentationer och ovärderliga möjligheter att nätverka med branschledare. Oavsett om du är en branschexpert eller en nykomling som vill utforska vindkraftens potential, är VIND 2024 platsen att vara på, säger Marie Karlsson, vd, Eventum.

För mer information om eventet: https://vindkonferensen.se/.