Everysport Media Group öppnar padelcenter i Norrköping

Report this content

Everysport Media Group AB (publ) affärsområde Every Padel öppnar idag den tidigare kommunicerade premiumanläggningen i Norrköping om totalt 14 padelbanor. I centret finns även en välsorterad materialshop, konferensanläggning samt stora fina loungeytor.

Every Padel Norrköping, som är bolagets första anläggning i staden, är belägen i det populära handelsområdet Ingelsta med en ytan om totalt 3 794 kvadratmeter. Anläggningen innehåller totalt 14 padelbanor, varav nio dubbelbanor och en singelbana inomhus, samt fyra dubbelbanor utomhus.

Utöver fina förutsättningar för bra padel erbjuder Every Padel Norrköping även seriespel, kurser, privatlektioner, aktiviteter och ungdomsverksamhet med träningar för juniorer i alla åldrar.

“Vår tillväxtresa inom världens snabbast växande sport fortsätter både nationellt och internationellt. Anläggningen i Norrköping är något utöver det vanliga där vi tillsammans med Klövern lagt ner stora resurser i hallens utformning. Precis som våra anläggningar i Göteborg och Västerås blir Every Padel Norrköping en anläggning i premiumsegmentet, som både är anpassad för barn och ungdomar, event och företagsaktiviteter”, säger Every Padels ordförande tillika ESMG:s vd Hannes Andersson.

Every Padel är idag en av Sveriges största padelaktörer med totalt 124 padelbanor fördelat i sju svenska städer.

För mer information, vänligen kontakta:
Hannes Andersson, Ordförande Every Padel i Sverige AB samt VD Everysport Media Group AB
tel: +46 70 736 56 25
mail: hannes.andersson@esmg.se

Om Everysport Media Group
Everysport Media Group (ESMG) är en koncern inom sport. ESMG är uppdelat i två affärsområden: Everysport Media och Every Padel. Inom Everysport Media ägs och utvecklas digitala plattformar och tjänster inom sport och inom affärsområdet Every Padel bedrivs verksamhet inom den snabbväxande sporten padel. Koncernen har totalt ca 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har bland annat också kontor i Norge och USA. Gruppen är noterad på Spotlight Stock Market (EVERY).