Everysport Media Group (publ) utser Aldijana Talic till ny chefredaktör på SvenskaFans

Everysport Media Group (“ESMG”) verksamhetsområde Every Media har utsett Aldijana Talic till ny chefredaktör för den helägda sportsajten SvenskaFans. Rekryteringen är ett led i koncernens organiska tillväxtstrategi och följer efter en ökad efterfrågan på högkvalitativt innehåll. Aldijana tillträder den 1 februari 2022.

Aldijana Talic har under många år figurerat i olika mediesammanhang inom sport och fotboll. Hon har sin bakgrund som journalist och programledare på bland annat Sveriges Radio, SVT samt GT/Expressen. Aldijana inledde sin journalistiska bana som skribent på SvenskaFans 2010 och kommer senast från uppdraget som chefredaktör och ansvarig utgivare för Göteborgs universitets tidning, Spionen. Hon tillträder tjänsten hos SvenskaFans den 1 februari 2022 och kommer att jobba nära redaktionschefen John Cederblad samt sajtchefen Christian Arvidson.

– Vi sökte efter någon som kan komma in med energi, visioner och som har ett driv att ta SvenskaFans till nästa nivå. Det har vi funnit i Aldijana. Vi har stor tilltro till hennes förmåga att fortsätta utveckla sajten och samtidigt vårda dess rika arv, säger Uffe Bodin, mediachef på ESMG.

SvenskaFans är en av Sveriges ledande sportsajter och drivs av Everysport Media Group (ESMG). Sajten har under sina drygt 20 år blivit en naturlig samlingspunkt för supportrar av både svenska och internationella lag i olika idrotter och ligor. Hos SvenskaFans finns en stark forumkultur och fler än 600 aktiva skribenter skriver om de klubbar som ligger dem närmast hjärtat.

– Det är en fantastisk ära att få ta sig an detta uppdrag och samtidigt få komma tillbaka till moderskeppet som banade väg för mig som journalist. SvenskaFans är som plattform att likna vid en institution, som kanske mer än någonsin gör sig relevant med sin gedigna och unika karaktär. Vi ska fortsätta stärka vår position i svensk supporterkultur och sportmedia, säger Aldijana Talic.

För mer information, vänligen kontakta:
Uffe Bodin, Mediachef Everysport Media Group AB (publ),
tel: +46 70 958 32 01
Mail: uffe.bodin@esmg.se

Aldijana Talic, tillträdande Chefredaktör SvenskaFans,
tel: +46 76 20 576 80
Mail: aldijana.talic@svenskafans.com

Om Everysport Media Group
Everysport Media Group (ESMG) är en koncern inom sport. ESMG är uppdelat i två affärsområden: Everysport Media och Every Padel. Inom Everysport Media ägs och utvecklas digitala plattformar och tjänster inom sport och inom affärsområdet Every Padel bedrivs verksamhet inom den snabbväxande sporten padel. Koncernen har totalt ca 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har bland annat också kontor i Norge och USA. Koncernen  är noterad på Spotlight Stock Market (EVERY).