EVIA ställer ut på Nordbygg

Under 23-26 April pågår Nordbygg på Stockholmsmässan, norra europas största utställning för byggbranschen.

EVIA logotyp

Monter C16:61 & C16:53

EVIA deltar på Nordbygg med två montrar för att visa upp inspirerande material och lösningar för framtidens hållbara byggnader.

Besök oss i Monter C16:61 och C16:53

I monter C16:53 visas en paviljong byggd i trä och hampakalk. Paviljongen har designats av Jordens Arkitekter och uppfördes ursprungligen på Stockholm Furniture Fair, där den fick mycket uppmärksamhet. Under Nordbygg kan paviljonen upplevas på nytt och går att använda som mötesrum, där besökaren kan fly sorlet eller bara ta en paus.

I monter C16:61 är temat hälsomsamma, cirkulära och hållbara hus genom nytänk och innovation. Där visar EVIA upp utvalda material och bygglösningar i full skala med fokus på det bärande klimatskalet.

EVIA är idag mest känd för att erbjuda en betong- och plastfri grund i Koljern-teknik, som använts i bl.a Fossilfria Förskolan Hoppet. EVIA har även utvecklat Biostone, ett prefabricerat väggsystem baserat på hampakalk, som kommer visas upp för första gången på en mässa.

Vi ser fram emot att träffa dig som är intresserad av sunda byggmaterial och smarta lösningar för att bygga hållbart. Under mässan kommer EVIAs montrar gästas av leverantörer, arkitekter och partners där vi tillsammans visar och diskuterar mer hållbara sätt att bygga på.

Om EVIA
EVIA skapar långsiktiga och sunda hem genom att levera hus och delar till hus. Vi drivs av visionen att ett hus förblir ett tryggt hem som tar hand om dig i generationer, och inte tvärtom. EVIA existerar för att utveckla och leverera helhetslösningar för de mest hållbara husen. Vi anser att varje material har sin funktion och plats och med ett holistiskt perspektiv kan man skapa hem som skapar nya normer och överpresterar i alla kategorier under lång tid. Vi lyckas med detta genom att definiera egna högt ställda krav. www.evia.seI'm a new paragraph block.

Om Nordbygg
På Nordbygg diskuteras grundfundamenten för bygg- och fastighetsbranschens framtid. Här möts arkitekter, byggherrar, fastighetsförvaltare, installatörer, hantverkare och projektledare från Europas alla hörn för att knyta kontakter, ta del av innovationer och göra affärer. Under fyra fullspäckade dagar varvas diskussioner, föreläsningar, produktdemonstrationer, nätverkande och umgänge i en dynamisk mix. https://www.nordbygg.se/

Nordbygg logotyp

Evia AB