Idag presenteras EVIA

Efter flera år av research, förberedelser och skapade projekt introduceras nu EVIA.

EVIA är en aktör som förändrar hur vi bygger, med målet att inspirera och omdefiniera normer, standarder och mål. Filosofin går ut på att koppla ett ekologiskt husbyggande med industriell byggnation, där traditionella hållbara värderingar möter ny teknik och moderna krav.

EVIA skapar hus och byggnader med människan i fokus där sunda och komfortabla inomhusmiljöer utan emissioner och gifter möjliggörs av naturliga och hållbara material, förpackade för effektivitet och ekonomi. Helhetslösningar som ser till samspelet mellan material och behov skapar konstruktioner som är gjorda att prestera i flera generationer, utan att utarma miljö eller bidra till klimatförändringar, för att sedan återgå i ett cirkulärt kretslopp.

EVIA värnar om hela värdekedjan, från råmaterial till hus och återcirkulation där precis allt är viktigt för att skapa en helhet. De som besökt ett hus skapat av EVIA märker skillnaden och vet att det som vi överlämnar är något utöver det vanliga.

Detta är EVIA - Länk till vår YouTube kanal

Vi existerar för att förändra - Genom att gå först och inspirera
Alla branscher som tidigare genomgått stora förändringar har något gemensamt - De tongivande aktörerna kommer utifrån med nytt tänk, nya lösningar och annorlunda målbild.

EVIA är ett sådant företag och är en av de aktörer som drivs av det meningsfulla i att skapa fantastiska produkter, hållbara värdekedjor och lämna en bättre värld efter oss.

EVIAs resa börjar nu och välkomnar likasinnade som drivs av att skapa positiv förändring och leverera fantastiska produkter och projekt. Vi samarbetar med visionära arkitekter, modiga konstruktörer och innovativa kunder och partners med högt ställda krav, där varje detalj skapar helheten. Läs mer på www.evia.se

Om EVIA
EVIA utvecklar och tillhandahåller produkter, prefabricerade byggsystem och helhetslösningar för hus och samhällsbyggnader. EVIA arbetar med ett holistiskt perspektiv där människors hälsa och välbefinnande samt vår planets bästa sätts i första rummet. Företaget lyfter fram hållbara system och material, men bedriver också egen forskning med interdisciplinära samarbeten. Idag levererar företaget till arkitektritade villor samt samhällsbyggnader med klimatmål.

Personerna bakom företaget har olika bakgrunder och ser med nya ögon på dagens byggbransch med frågeställningen; hur skapas egentligen de bästa lösningarna för människor och miljö i en bransch under omställning? År 2023 mottog företaget två hållbarhetspriser för sitt lokala och nationella arbete; Varbergs Kommuns Hållbarhetspris samt Varbergsgalans Hållbarhetspris utgivet av Länsförsäkringar Halland och Sparbanken.

Taggar: