Evidentia säljer fastighet i Madrid

Evidentia säljer fastighet i Madrid I samband med bolagsstämman i maj aviserades att preliminär överenskommelse träffats med en köpare till Evidentias stora fastighet Aduana i Madrid. Försäljningen har nu genomförts och full likvid erhållits. Köpeskillingen uppgick till 4100 MESP (motsvarande ca 220 Mkr). Priset innebär, efter avdrag för kostnader i samband med försäljningen, en mindre vinst. Evidentias fastighetsbestånd i utlandet har härmed reducerats till ett 50 procentigt innehav i ett bolag, som äger en kontorsfastighet i centrala Madrid. Ytterligare information Kent Gravesen, Verkställande direktör, 08 - 441 55 06 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/02/19990802BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/02/19990802BIT00220/bit0002.pdf