Evidentia säljer i Linköping och Jönköping

Evidentia säljer fastigheter i Linköping och Jönköping Det börsnoterade Evidentia Fastigheter AB (publ) har tecknat avtal om försäljning av sina två fastigheter i Jönköping respektive Linköping. Tillträde sker den 30 april 1999. Priset på 39 Mkr överstigar de externa värderingarna vid senaste årsskiftet med mera än 10 procent. Vinsten vid försäljningen uppgår till ca 11 Mkr. Hela likviden kommer att användas till amortering på fastighetslån. Köpare av de två fastigheterna är CA Fastigheter AB i Kalmar, som äger och förvaltar fastigheter med en yta om ca 350.000 kvm främst i södra Sverige. Bolaget ägs bl.a. av Johan Claesson. Ytterligare information: Kent Gravesen, Verkställande direktör, tel. 08-441 55 06 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/19/19990419BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/19/19990419BIT00140/bit0002.pdf