Evidentia säljer Philipson i Kristianstad

Evidentia säljer Philipson i Kristianstad Det börsnoterade Evidentia Fastigheter AB har genom sitt dotterbolag Phi- lipson Bil träffat överenskommelse om att överlåta sin bilrörelse i Kris- tianstad till Mats-Åke Andersson, som varit anställd inom Philipson Bil i drygt 20 år, varav de senaste fyra åren som Kristianstad-bolagets verk- ställande direktör. Fastigheten, där rörelsen bedrivs, ingår i överlåtel- sen. Övertagandet sker per 1 mars 2000. Försäljningen innebär en mindre vinst för Evidentia. Philipson Kristianstad Bil AB omsätter ca 70 mkr och har 13 anställda. Evidentia/Philipsons enda kvarvarande bilrörelse finns i Karlstad. Ytterligare information Kent Gravesen, Verkställande direktör tel. 08-441 5506 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00640/bit0002.pdf