Evidentia säljer Philipson i Uppsala

Evidentia säljer Philipson i Uppsala Det börsnoterade Evidentia Fastigheter AB´s helägda dotterbolag Philipson Bil AB har träffat en överenskommelse om att överlåta sin rörelse i Uppsala till Arne Bergström, Hallsberg. I överlåtelsen ingår filialen i Enköping. Arne Bergström förvärvar även fastigheten där bilrörelsen bedrivs i Uppsala. Övertagandet sker per 1 november 1999. Försäljningen innebär en vinst för Evidentia på ca 20 mkr. Philipson Uppsala Bil AB omsätter ca 270 mkr och har 60 anställda. Philipsons kvarvarande bilrörelser finns i Karlstad, Kristianstad och Stockholm (Upplands Väsby). Ytterligare information Kent Gravesen, Verkställande direktör tel. 08-441 5506 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/06/19991006BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/06/19991006BIT00300/bit0002.pdf