Ordinarie bolagsstämma i Evidentia

ORDINARIE BOLAGSSTÄMMA I EVIDENTIA Vid den ordinarie bolagsstämma i Evidentia Fastigheter AB (publ) beslutades att ingen aktieutdelning lämnas för 1999. Till styrelseledamöter omvaldes Johan Claesson och nyvaldes Johan Damne och Magnus Claesson. På det efterföljande styrelsemöte valdes Johan Claesson till ordförande. Som en konsekvens av att Claesson & Anderzen är ägare till mera än 98 procent av både aktier och röster i Evidentia samt att tvångsinlösen av resterande aktier inom kort kommer att påbörjas, kommer bolaget att begära avnotering från OM Stockholmsbörsen. Sista dag för notering förväntas bli den 26 maj 2000. Ytterligare information Kent Gravesen, Verkställande direktör, 08-441 55 06 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00100/bit0002.pdf