Evolear avbryter tidigare kommunicerade målsättningar till följd av avyttringen

Stockholm, 2024-10-08

Evolear AB (publ) (“Evolear eller Bolaget”) meddelar härmed att Bolaget fattat beslut om att avbryta tidigare kommunicerade målsättningar. Detta till följd av den nyligen kommunicerade avyttringen av dotterbolagen MyFirstApp Group S AB och Oy 10Monkeys LTD.

De tidigare kommunicerade målsättningarna som nu avbryts var:

• 2024: Omsätta 8–12 MSEK och sysselsätta mellan 5–7 medarbetare.
  • 2025: Omsätta 35 MSEK och sysselsätta mellan 10–15 medarbetare.

Bolaget kommer att prioritera utvecklingen av sin kärnverksamhet samt utforska möjligheterna för potentiella förvärv, detta i linje med Bolagets strategi. Evolear kommer som tidigare kommunicerats, att särskilt fokusera på områden relaterade till AI, spel och lärande, vilka är centrala för Bolagets framtida affärsutveckling.

Vid framtida händelser, som eventuella förvärv eller förändringar i affärsstrategin, kommer Bolaget utvärdera om nya målsättningar skall beslutas och därmed kommuniceras.

Denna information är sådan information som Evolear AB (Publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2024-10-08, kl. 14:15

För mer information, vänligen kontakta:
Jesper Nord, VD Evolear AB (publ)
Mobile: +4673 329 13 29
Email: jesper@evolear.com

Evolear AB
Evolear-koncernen är ett edtech-bolag som erbjuder ett brett utbud av pedagogiska spel och applikationer genom våra varumärken Evolear, 10Monkeys, TalesTime och MyFirstApp världen över. Vårt engagemang är att främja barns lärande och utveckling inom områden som matematik, språk och kognitiva färdigheter, genom att tillhandahålla roliga och interaktiva verktyg anpassade för olika åldrar och utvecklingsstadier