Ändring gällande incitamentsprogram 2023/2026

På grund av förändringen i aktiekursen för Evolution AB under implementeringsperioden för incitamentsprogrammet, som beslutades vid den extra bolagsstämman den 16 juni 2023, är programmet inte längre i linje med de avsedda villkoren i förslaget till den extra bolagsstämman. Med anledning av detta har styrelsen beslutat att inte implementera programmet. Styrelsen kommer arbeta tillsammans med aktieägarna för att ta fram ett program som erbjuder bolagets medarbetare avsett incitament.

För ytterligare information, kontakta:
Jacob Kaplan, CFO
ir@evolution.com

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasinolösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 700 operatörer som kunder. Koncernen har drygt 17 400 anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.

Evolution är licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensen MGA/B2B/187/2010. Evolution är även licensierad och reglerad i flera ytterligare jurisdiktioner exempelvis Storbritannien, Belgien, Kanada, Rumänien och Sydafrika med flera.