Återköp av aktier i Evolution AB (publ)

Evolution AB (publ) (”Evolution”) har under perioden 29 juli – 2 augusti återköpt sammanlagt 297 473 egna aktier inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen har infört i syfte att anpassa och förbättra Evolutions kapitalstruktur genom att minska kapitalet och därigenom skapa ytterligare värde för aktieägarna.

Återköpsprogrammet, som Evolution offentliggjorde den 18 juli 2024, genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe Harbourförordningen”).

Under perioden 29 juli – 2 augusti har aktier i Evolution återköpts enligt nedan.

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Genomsnittspris per dag (SEK) Transaktionsvärde per dag (SEK)
 2024-07-29 71 073 1 024,1081 72 786 434,99
2024-07-30 50 000 1 028,8486 51 442 430,00
2024-07-31 50 000 1 036,2869 51 814 345,00
2024-08-01 50 000 1 036,7146 51 835 730,00
2024-08-02 76 400 1 006,6744 76 909 924,16

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm för Evolutions räkning av Citibank som fattar sina handelsbeslut avseende tidpunkt för förvärven av aktier oberoende av Evolution. Efter ovanstående förvärv uppgick Evolutions innehav av egna aktier per den 2 augusti 2024 till 1 508 017 aktier. Det totala antalet aktier i Evolution uppgår till 211 833 204 aktier.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande. Sedan den 19 juli till och med den 2 augusti har sammanlagt 718 741 aktier återköpts inom ramen för programmet. Sammanlagt får återköp ske av högst 20 394 044 aktier. För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet hänvisas till Nasdaq Stockholms webbplats, https://www.nasdaqomxnordic.com/news/corporate-actions/repurchase-of-own-shares.

Jacob Kaplan, CFO, ir@evolution.com.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 augusti 2024 klockan 10:00.

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasinolösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 800 operatörer som kunder. Koncernen har drygt 21 000 anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.

Evolution är licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensen MGA/B2B/187/2010. Evolution är även licensierad och reglerad i flera ytterligare jurisdiktioner exempelvis Storbritannien, Belgien, Kanada, Rumänien och Sydafrika med flera.