Evolution fullföljer förvärv av Nolimit City

Som Evolution AB (publ) offentliggjorde den 22 juni 2022 har Evolution AB (publ):s helägda dotterbolag, Evolution Malta Holding Limited (”Evolution”), ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i Nolimit City Holding Ltd mot en kontant köpeskilling (”Transaktionen”). Alla relevanta myndighetsgodkännanden som Transaktionen var villkorad av har erhållits och Evolution har i dag fullföljt Transaktionen och förvärvat Nolimit City.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jacob Kaplan, CFO, ir@evolution.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 augusti 2022 kl. 20:35 CEST.

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasino-lösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 600 operatörer som kunder. Koncernen har drygt
15 000
anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.

Evolution är licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensen MGA/B2B/187/2010. Evolution är även licensierad och reglerad i flera ytterligare jurisdiktioner exempelvis Storbritannien, Belgien, Canada, Rumänien och Sydafrika med flera.