Evolution lanserar sin fjärde livekasinostudio i USA för den nya Connecticut-marknaden

Evolution lanserar nu en ny livekasinostudio i Connecticut, vilket är bolagets fjärde studio på den växande amerikanska reglerade iGaming-marknaden.

Precis som Evolutions övriga amerikanska studior kommer den nya studion i Connecticut att tillhandahålla toppmoderna B2B-livekasinolösningar till operatörer som vill erbjuda kasinospel i världsklass till onlinespelare i denna jurisdiktion. Evolution har varit aktivt på Connecticut-marknaden med sin slotsportfölj sedan oktober 2021 och livekasinolanseringen utgör nu nästa steg i utvecklingen av denna marknad.

De befintliga Evolution-kunderna FanDuel och DraftKings gick live på den nya studions öppningsdag och erbjuder till en början Roulette och Blackjack.

Enligt Evolution förväntas många fler spel från Evolutions omfattande portfölj med livekasinospel och game show-spel bli tillgängliga för operatörer som är aktiva på Connecticut-marknaden senare i år, inklusive spel såsom Baccarat och bolagets prisbelönta Lightning Roulette.

– Evolution är stolta och glada över att expandera vår nordamerikanska närvaro ytterligare och än en gång hjälpa operatörerna att bli först ut på en ny onlinemarknad. Vi är övertygade om att onlinespelarna i Connecticut, liksom spelarna i New Jersey, Michigan och West Virginia före dem, får uppleva en spelupplevelse i sann världsklass, säger Jeff Millar, Commercial Director North America på Evolution.

– Vi ser fram emot många spännande år i partnerskap med våra operatörer då vi ska förse spelarna med de mest innovativa onlinebaserade spel- och underhållningslösningarna och ge dem allt större valmöjligheter. Vår studio erbjuder gott om plats på denna spännande marknad. Det finns utrymme för expansion så att vi kan möta licenstagarnas behov, exempelvis om de vill ha egna varumärkesanpassade bord och miljöer, vilket är mycket populärt bland operatörerna, avslutar Jeff Millar.

Evolution AB (publ) (”Evolution”) utvecklar, producerar, marknadsför och licensierar ut fullt integrerade onlinekasino-lösningar till speloperatörer. Sedan bolagets start 2006 har Evolution utvecklats till en ledande B2B-leverantör med över 600 operatörer som kunder. Koncernen har drygt 14 000 anställda i studior i Europa och Nordamerika. Moderbolaget är baserat i Sverige och noterat på Nasdaq Stockholm med ticker EVO. Besök www.evolution.com för mer information.